Jak se staví hospoda? III.

Restaurace musí být pěkná a funkční. Kolik to ale stojí? A jaké překážky musí klient a architekt překonat, než se načepuje první půllitr?

Koncept restaurací, jako je například námi vytvořená Pilsnerka (první díl blogu zde, druhý díl zde), je výsledek do detailu dotažené práce spousty lidí.

Restauratér i architekt musí najít společnou řeč a budoucí návštěvník na tom nesmí ztratit. Pilsnerka na Národní ovšem není ledajaká restaurace a nesídlí ani na obyčejném místě. Je doslova pár kroků od místa, kde se na sklonku roku 1989 psala novodobá historie naší země.

Na Národní jsme adaptovali náš koncept na uzavřenou restauraci. Povolení tak bylo potřeba jen na změnu návrhu fasády. Ten se musí v památkové rezervaci a v její zóně nechat schválit Odborem památkové péče” říká Tomáš.

Ani po finanční stránce to není příliš snadné. Návratnost takové investice se nepočítá v měsících, ale letech.

Jedná se o několikamilionové investice, jejichž návratnost se liší v závislosti na individuálních požadavcích a přáních daného zákazníka, s ohledem na stavební úpravy, počet míst v provozovně, nájem a další faktory “, popisuje Martin Lazecký, manažer rozvoje klíčových zákazníků z Plzeňského Prazdroje.

Pilsnerka je moderní koncept, kterému přejeme, aby se rozrostl nejen po celé republice, ale i do zahraničí.

Koncept je nyní nabízen na Slovensku a řešíme několik prostor v Plzni. Doufáme, že se rozvine i do dalších krajských měst. Pravdou je, že koncept Pilsnerka je svým výrazem razantně odlišný od tradičních PUOR restaurací. My ale věříme, že si ho oblíbí hlavně mladí lidé a bude úspěšný. Chceme v budoucnu zapojit do interiéru i nějaké interaktivní prvky a využít moderní technologie pro objednávku či rezervaci,” vysvětluje Tomáš.