Jak se změní kanceláře po pandemii?

Vypadá to, že se vše pomalu vrací do starých kolejí. Můžeme se ale vrátit ke starému normálu? Jak se události posledních tří měsíců promítnou do podoby a standardů kanceláří? Přečtete si, co k tématu říkáme my v archicraftu.

Myslíme, že není třeba přibližovat, jak se pandemie a s ní spojená opatření dotkla českých firem. I u nás v ateliéru se tempo výrazně zpomalilo. Naši klienti z oboru gastronomie projekty na několik měsíců pozastavili a většina archicraft týmu pracovala z domova. V posledních dnech se nálada ve společnosti zlepšuje a s koncem nouzového stavu čeká spoustu lidí návrat na pracoviště. S tím je třeba myslet na nové požadavky.

Co všechno se dá očekávat?

Ve spoustě moderních kanceláří se dosud kladl důraz na propojování zaměstnanců. Kanceláře tak nemusí být připraveny na doporučovaný dvoumetrový rozestup pracovních míst a jistě některé z nich čeká změna layoutu pracovního prostoru. Tato změna je podle nás jen dočasná, na pár příštích měsíců. Z dlouhodobého hlediska je takové řešení prostoru totiž velice nákladné, a tudíž pro velkou většinu firem neudržitelné.

Jsou tu ale i požadavky, které se udrží déle, i v řádu několika let. Vnímáme tak zejména vyšší hygienické nároky. To, co se před pandemií objevovalo jen místy, bude nyní standardem na všech sociálních zařízeních (například zásobníky s dezinfekčním roztokem). I tato poptávka bude nejspíše pomalu, ale jistě klesat.

Trvalejší trendy hledejme například v požadavcích na vzduchotechnický systém budov. Bude nutné do nich vyvinout a umístit filtrační prvky, které budou eliminovat výskyt virů. Jako jedno z preventivních opatření se doporučuje často větrat. Očekáváme tak do jisté míry i návrat otevírání oken, které bylo v minulých letech ovlivněno LEED a BREEAM standardy. Nemožnost otevření oken má negativní dopady na zdraví zaměstnanců, a to i mimo pandemie. Zkrátka ne vždy vede maximální úspora energie ke správnému řešení.

Efektivní home-office

Všem manažerům je nyní úplně jasné, že home-officům se nelze bránit. I my v ateliéru dáváme možnost větší flexibility. Důležité je nezapomenout na efektivitu. Jak jí dosáhnout a jaké technologie k tomu budou v kancelářích potřeba? A co s prázdným pracovním místem či zasedačkou? O tom vám napíšeme příští týden!

Jak na úpravu kanceláře?

Nevíte, jak se do přemístění stolů a další reorganizace pracoviště pustit? Ozvěte se. Umíme zajistit technologie na výměnu vzduchu, bezdotykové přístupy i osvětlení. Vymyslíme vám, jak přeměnit vaše kanceláře, a to bez nutnosti kupovat spoustu nového vybavení.