Kanceláře L'Oréal – zkušenost firmy

Spokojený klient a uživatelé kanceláří jsou ta nejlepší zpětná vazba. Co k novým kancelářím mohou říct přímo zaměstnanci pražské divize L’Oréal?

V prvním díle našeho blogu o kancelářích L'Oréal jsme vám nastínili, jak vypadá taková spolupráce s mezinárodní společností. Pokračovali jsme vizuální stránkou kanceláří a dnes jsme požádali zástupce české divize firmy L'Oréal, aby nám k rekonstrukci, jejímu průběhu, ale i výstupu řekli pár slov. Odpovídal nám Jiří Kubec, Internal Control Manager & Safety and Security Officer CZ/HU/SK a Adam Ježek, Salon Development Manager CZ/SK/HU.

Proč jste se rozhodli k rekonstrukci Vašich kanceláří?

Jiří: V kancelářích Paláce Křižík fungujeme od konce roku 2005. Za tu dobu se změnilo hodně věcí, přišly nové způsoby práce a komunikace. A především lidé, naši zaměstnanci se mění. Jak firma rostla, požadavky na prostor se řešily prostým rozšiřováním plochy. Původní kanceláře postupně přestaly vyhovovat našim potřebám – digitalizace a nové technologie snížily požadavky na individuální pracovní prostory. L'Oréal klade velký důraz na pracovní týmy, které jsou velmi flexibilní a vzájemně propojené. A původní kanceláře úplně tento způsob práce a myšlení nepodporovaly.

"Změna, redesign kanceláří, se stala nutností."

Jaké jste měli na nové kanceláře požadavky? A jaké byly Vaše představy?

Jiří: Jak již bylo řečeno, chtěli jsme nové moderní kanceláře, které odpovídají dnešním potřebám zaměstnanců, a zároveň odráží ducha a hodnoty L'Oréal. Hodně jsme se zamýšleli nad osobním prostorem každého zaměstnance. Naši zaměstnanci pracují v týmech, často pracují také s produkty, které potřebují mít u sebe. Chtěli jsme vzdušné kanceláře s dostatkem místa na krátké neformální schůzky či telefonáty, zvýšit počet zasedacích místností. Dále jsme požadovali zlepšit zázemí pro zaměstnance (například kuchyňky či cafeterie). A v neposlední řadě byly pro nás velmi důležité požadavky ergonomie, bezpečnosti a ochrany zdraví.

"Požadavky jsme sbírali postupně od všech zaměstnanců, každý měl možnost se vyjádřit a všechny požadavky jsme zvažovali."

Čím Vás návrh ateliéru archicraft oslovil?

Jiří: Hledali jsme partnera, který by nám renovaci kanceláří pomohl zajistit kompletně, od detailní specifikace požadavků, přes návrh nového řešení až po finální realizaci. Důležité pro nás byly již realizované projekty, abychom z nich cítili stejné preference a atmosféru, které jsme od našich budoucích kanceláří očekávali. Velmi důležitá pro nás byla orientace na zákazníka, pochopení jeho skutečných potřeb. L'Oréal je známý svou flexibilitou a reaktivností – toto jsme ve vysoké míře očekávali od našeho budoucího partnera také. L'Oréal je společnost, přinášející lidem krásu a krása není o číslech, není měřitelná, je to hlavně o pocitech. Chtěli jsme cítit, že náš partner je "naladěný na stejnou vlnu". Z oslovených architektonických studií toto vše archicraft splňoval nejlépe.

"Velmi důležitá pro nás byla orientace na zákazníka, pochopení jeho skutečných potřeb."

Máte nové kanceláře rádi? Jaká je zpětná vazba od zaměstnanců?

Jiří: Zpětná vazba od zaměstnanců byla velmi pozitivní. Samozřejmě každý vyzdvihne asi jiný aspekt a jinou část. Slyšíme skvělou zpětnou vazbu na větší a moderní kuchyňky a cafeterie, kde mohou zaměstnanci odpočívat nebo zde mohou mít neformální schůzku. Skvělý je i zdvojnásobený počet zasedacích místností, doplněný spoustou míst pro krátké schůzky či telefonáty. Zaměstnanci oceňují vzdušný design kanceláří s dostatkem světla a rostlin a nové ergonomické židle. A samozřejmě je nutné zmínit i designové prvky, jako jsou lightboxy nebo designové stěny s výrobky, které vyjadřují, že jsme L'Oréal.

"Slyšíme skvělou zpětnou vazbu na větší a moderní kuchyňky."

Máte Vy osobně svůj oblíbený detail či kout? Něco, co Vás při příchodu do nového prostoru nadchlo?

Adam: Líbí se mi jednoduchost kanceláří a pojetí všech pater jako jednoho celku, vždy s úvodním vstupem na patro s designovými prvky a svítícím logem. Rovněž i světlá podlaha dává pocit většího prostoru. Já osobně mám moc rád cafeterii, společný vysoký pult, kde si můžete dát rychlé espresso nebo meeting ve stoje. A pak praktické meetingové kostky s designem sofa a lampičky, ty jsou parádní.

Jiří: Jakmile vystoupíte z výtahu nebo vyjdete ze schodiště, cítíte, že jste v L'Oréal. Světlé barvy navozují pocit vzdušnosti a prostornosti, i když údržba je náročná. Osobně se mi hodně libí cafeterie, a to včetně možnosti rozdělení na dvě menší místnosti. Oblíbené mám i EFG boxy pro krátká neformální setkání.

"Jakmile vystoupíte z výtahu nebo vyjdete ze schodiště, cítíte, že jste v L'Oréal."

Na kancelářích L’Oréal jsme pracovali opravdu rádi a doufáme, že to je vidět i na výsledku.
S pudrovou barvou a navoněnou kosmetickou značkou jsme strávili přes 1500 skvělých hodin. Děkujeme!