TV Legal

Co všechno musí mít interiér, kde probíhá televizní natáčení? Na vlastní kůži jsme to zjistili při projektu nového prostoru internetové televize TV Legal.

Když jsme poprvé přišli do budoucích prostor TV Legal věděli jsme, že je před námi hodně práce. Tmavý přízemní nebytový prostor o rozloze 120 metrů čtverečních měl být podle původního návrhu, který jsme obdrželi, rozdělen na několik menších místností. Tak přesně tento návrh letěl do koše.

Věděli jsme, že tmavý prostor potřebuje oživit a malé místnosti by jen zvyšovaly pocit stísněnosti. Na místo toho jsme přišli s konceptem otevřeného televizního studia, rozděleného pouze posuvnými skleněnými příčkami. Vzdušnost celého interiéru byla založena i na umístění úložných prostor výhradně při stěnách.

Čtyři zóny

Prostor jsme rozdělili do čtyř hlavních zón – studio s maskérnou a střižnou, malá jednací místnost, stabilní pracovní místa a recepce, kde jsou umístěny toalety a kuchyňky. Malá, reprezentativní kuchyňka je umístěna hned za recepcí. Hlavní kuchyňka s větším skladovým prostorem je spolu s toaletami schována za dveřmi, které splývají se stěnou.

Z ulice rovnou do televizního studia, z ruchu města do akusticky kontrolovaného prostředí, to je cesta. Bylo jasné, že televizní provoz má svá specifika a my na to interiér museli připravit. Začněme od podlahy – právě ta musí být velmi odolná. A to nejen proti oděru, ale i proti znečištění. Vybrali jsme řešení pomocí epoxidové stěrky – litá podlaha s patinou, která v sobě integruje dvě barvy. Do základní barvy se vlévá barva tmavší, která se musí pečlivě vmíchat tak, aby vznikla požadovaná patina. Bylo to hodně práce, ale stálo to za to. Výsledkem je totiž odolný a bezespárý povrch, který umožňuje pohyb techniky a kde patina navíc schovává drobné nečistoty.

Ticho a klid

Další na seznamu bylo akustické řešení. Museli jsme izolovat zvuky z rušné ulice, a také vytvořit kvalitní prostorovou akustiku uvnitř, při natáčení je eliminace dozvuků zásadní. Protože jsme použili odolnou, ale tvrdou a pro zvuk odrazivou podlahu, museli jsme akustické řešení směřovat hlavně na strop. Ten je proto řešený akustickým bezespárým obkladem.

Dalším významným prvkem akustiky jsou závěsy – ty zamezují pohledu z ulice, tvoří pozadí pro natáčení, ale významně ovlivňují právě akustiku prostoru. Recepci, trvalá pracovní místa, jednací místnost a další zázemí odděluje od natáčecího prostoru skleněná příčka, která zamezuje nechtěnému přenosu zvuku uvnitř interiéru. Pokud je to vhodné, můžou se závěsy před touto příčkou roztáhnout a televize tak získává záběr, kde je v pozadí možné vidět pracující novináře.

Prostor pro televizní provoz

Poměrně velkou komplikací projektu byly nepřipravené či nevhodně umístěné rozvody. Protože prostor potřeboval chlazení, museli jsme složitě hledat cestu, kudy vzduchotechniku vést. Získávali jsme souhlas SVJ, a nakonec jsme skončili na 120 metrech trubek. Původně retail prostor zkrátka nebyl na instalaci vzduchotechniky vůbec připraven. Prostorem navíc prochází řada odpadních trubek z jednotek ve vyšších patrech, které bylo třeba co nejvíce izolovat. Celou dispozici prostoru jsme proto uzpůsobili tak, aby v místech, kudy trubky prochází, bylo možno umístit podhled.

Hlavním úkolem interiéru byla vzdušnost, variabilita a odolnost, úkolem mobiliáře pak originalita a soudržnost s brandem. Mobiliář byl atypický, značně zaoblený, téměř až do křivek. TV Legal navíc využívá ve své vizuální komunikaci červenou barvu. Proto jsme umístili do pultů RGB LED pásky, které umožňují nasvítit interiér požadovanou barvou.